Jedním z hlavních volebních témat pro komunální volby 2022 je průjezdnost a plynulost dopravy v Plzni. Při bližším seznámení se s částečnou uzavírkou Americké třídy, jsme došli k závěru, že tato uzavírka postrádá smysl. Víceméně každý dnes může Americkou projet pokud si jede něco vyřídit do Tylovy, Martinské, Americké... a proto: www.otevremeamerickou.cz
HISTORIE Již v roce 2003 Usnesením Zastupitelstva města Plzně č. 337 byla schválena varianta rekonstrukce Americké třídy s vyloučením automobilové dopravy v úseku Škroupova ulice – Mrakodrap s kruhovým objezdem místo stávající křižovatky, avšak s možností vrátit automobilovou dopravu zpět. Následně, v roce 2007, bylo toto usnesení změněno tak, aby Americká třída byla řešena jako obslužná komunikace, tedy s povoleným vjezdem pro automobily. Zároveň mělo dopravní řešení umožnit případné uzavření úseku Škroupova ulice – Mrakodrap.
PROČ Již v roce 2007 existovaly pochybnosti o průjezdnosti ulice U Trati na křižovatce Belánka a existoval záměr na vytvoření mimoúrovňové křižovatky. Ulice U Trati – Borská by podjížděla Klatovskou třídu průběžně a zároveň by byly zachovány všechny odbočovací pruhy. Tímto řešením by se zamezilo tvoření „špuntu“ na křižovatce Belánka. A to byl rok 2007! Z nepochopitelného důvodu se od této stavby upustilo a doprava je zde stále velmi komplikovaná. Proč se na úpravě této křižovatky přestalo pracovat, netušíme. Veškeré související stavby v režii státu – např. rekonstrukce Jižního nádraží včetně kolejiště – s tímto řešením počítaly. Na začátku Borské ulice si můžete všimnout vyštěrkovaného pozemku, kde měl být právě odbočovací pruh.
NÁŠ NÁVRH Chceme Americkou třídu opět otevřít pro automobilovou dopravu a podpořit stavbu mimoúrovňové křižovatky u Belánky.